Tachografserviceleverer services til transportbranchen, hvor chaufførernes køre- og hviletidsdata bliver opbevaret og analyseret. Tachografservice begyndte at bruge hokas i september 2017, og benytter e-conomic. Det var igennem e-conomic de blev opmærksomme på hokas.


Effekten ved at bruge hokas 

Hokas var interessant for os, da vi befinder os i en branche hvor kunderne ikke altid får betalt til tiden. Før vi startede op med hokas, havde vi meget manuelt arbejde omkring debitorrykning, og vi brugte generelt meget tid rent administrativt på at få vores penge hjem. Hokas er meget tidsbesparende for os. Nu får vi en liste 2 gange om ugen over de kunder der ligger klar til at blive rykket, og den tjekker vi igennem, fjerner dem der skal fjernes ved at vælge ’Ikke ryk’ og så gør vi ikke mere ved dem. Når vi møder på arbejde dagen efter, ved vi at rykkerpåmindelserne er blevet sendt ud.

Jeg kan godt forstå at nogle kunder måske reagerer på, at en betalingspåmindelse pludselig kommer fra en ekstern virksomhed, og ikke fra deres oprindelige leverandør. Jeg synes dog ikke, at vores kunder har reageret negativt på det. Nogle har måske været lidt uforstående og har haft brug for en forklaring, når de har ringet herind. Vi kan i hvert fald mærke en positiv effekt, da vi nu får flere betalinger til tiden, kontra før vi fik hokas. Der er generelt færre der får rykkergebyr og inkassovarsel, da de fleste, som ikke får betalt til tiden, reagerer på den første påmindelse fra Hokas

Camilla Hammerich. Kundeservice-& Marketingansvarlig  hos Tachografservice


Camilla Hammerich

Til dig der endnu ikke bruger hokas

Andre virksomheder kan få noget ud af hokas, hvis de ligesom os sidder med en masse debitorer, der ikke altid får betalt til tiden. Hokas sparer den tid det tager virksomheder at rykke kunder. Prisen er fair i forhold til den værdi man får ud af det


Læs mere om Tachografservice her