Martin Rasmussen er direktør i virksomheden Nem-HR, hvor de er eksperter i at hjælpe og rådgive andre virksomheder i forbindelse med administration af offentlige ydelser, såsom sygedagpenge, barsel mm. Før i tiden kørte Nem-HRs debitorstyring ifølge Martin ”Helt af h til”, og der blev ikke fulgt ordentligt op på udestående fakturaer. Martin begyndte derfor at benytte sig af Hokas, for at afhjælpe dette.



Martin, CEO, Nem-HR
Martin, CEO, Nem-HR

Før vi begyndte med Hokas benyttede vi os af e- conomics debitorstyring. Problemet var her, at det var en relativ langsommelig proces, med lister der skulle holdes op mod hinanden. Ikke noget man har tid til med en travl hverdag. Her er Hokas derimod gode til at give én et godt overblik over hvilke debitorer der har udestående, samt besked om hvor langt disse er i rykkerprocessen. Det har gjort selve proceduren med dårlige betalere meget mere simpel.

Det kan mærkes på vores cashflow

Martin har især på sit cashflow kunnet mærke at Hokas debitorstyring, da pengene nu kommer hurtigere ind på kontoen.

Førhen endte rykkerprocessen efter tredje rykker, da der ikke var tid til yderligere opfølgning, hvilket selvfølgelig kunne mærkes på vores cashflow. Hokas har hjulpet os med at få fulgt kontinuerligt op på udestående, og har givet os et mere stabilt cashflow. Vi får fulgt op på alle skyldnere, og vi overser ikke længere de debitorer, der har gemt sig i bunden af listen.


Tidsbesparelse og bedre opdragelse af kunder

Foruden et bedre overblik og styrket cashflow, har Hokas også sparet Nem-HR for en hel del tid.

Hokas har haft den betydning at vi har fået en del tidsbesparelse og en bedre opdragelse af kunderne til at betale til tiden. Når Hokas står på, så har det altså bare en god effekt. Derudover er upload af sager der skal videre til inkasso langt nemmere. Men generelt er tid og overblik der hvor vi har fået mest ud af samarbejdet.


Hurtig og simpel proces med at komme i gang

Hokas er gratis at få sat op og opstarten er gjort meget let, så man nemt og hurtigt kan være i gang.



Processen med at sætte Hokas op var rigtig nem. Der er en god service hele vejen igennem, og det er altid let at få fat i en medarbejder, hvis man har spørgsmål. Vi var rigtig godt klædt på, inden vi skulle sidde med det selv.

Jeg vil anbefale Hokas til andre virksomheder

Hokas har sparet Nem-HR for en helt del tid, og er en klar gevinst for virksomheden. Dette er en af grundende til Martin vil anbefale Hokas.

Jeg vil anbefale Hokas til andre virksomheder, da man får et større overblik over ens udestående fakturaer og efterfølgende får pengene hurtigt ind på kontoen. Der er ikke de store finansielle omkostninger ved systemet, og de omkostninger der er, er helt sikkert givet godt ud i forhold til den tid man sparer.


Har du lyst til at høre Nem-HR om deres oplevelse med Hokas, eller læse mere om virksomheden, kan du finde kontaktoplysninger her