I oktober 2017 indgik Hokas et samarbejde med Dansk Lækagesporing ISOTOP, som har 25 års erfaring med lækagesager i hele landet. Hokas har i tæt samarbejde med virksomhedens bogholder Dorte, sørget for at en hel del udestående fakturaer, der over tid havde hobet sig op, nu er under kontrol og ikke hober sig op igen.




Hokas hjalp med at få styr på en masse udestående

Dorte oplevede det der sker for mange virksomheder; at det manglende overblik i økonomisystemet, samt tiden i hverdagen, ikke tillod at de nemt kunne lave fakturaopfølgningen.

Før i tiden sad jeg selv med al fakturaopfølgning, og der havde hobet sig en del udestående fakturaer op. Vi valgte derfor at prøve Hokas, hvilket gjorde at vi hurtigt fik et meget bedre overblik over skyldnere, samt at vi fik ryddet op i disse, som nu har gjort at vi har fået en masse udestående ind på kontoen.


Det har en god effekt at det kommer fra Hokas

Dorte oplevede, ligesom mange andre, at villigheden fra debitorernes side til at få gjort noget ved manglende betaling er større, når det kommer fra Hokas.



Før vi startede med at bruge Hokas, havde vi mange udestående fakturaer, som vi selv havde brugt tid på at rykke, uden held. Men da det så kom fra Hokas, var der pludselig en masse af dem der fik betalt. Så det har en god effekt at det kommer fra en ekstern.



Hurtigere indbetalinger

Når man får tid og overblik til at kunne følge hurtigere op på udestående, kan det typisk også mærkes ved at man får pengene hurtigere ind.

Jeg kan virkelig mærke det på vores indbetalinger. Jeg er jo blevet bedre til at få sendt påmindelserne ud nu, og det gør bare at kunderne får betalt meget hurtigere. Før kunne der gå flere uger før vi fik fulgt op, og på det punkt har Hokas i hvert fald gjort mig bedre. Nu sker opfølgningen fast to gange ugentligt.



Det har lettet arbejdet med manglende betalinger

Hokas har gjort det mere overskueligt for Dorte at have fuldt overblik over skyldnere, hvilket har gjort hendes arbejde meget nemmere.

Det jeg især vil ligge vægt på er, at det har taget noget af arbejdet fra mine skuldre. Nu kan jeg egentlig bare nøjes med at gå ind og overvåge. Er der så lige en kunde jeg vil give et par ekstra dage, så kan jeg nemt udskyde det på den enkelte kunde. Så Hokas har taget en byrde fra mine skuldre af, ingen tvivl om det.


Har du lyst til at høre Dorte om hendes oplevelse med Hokas eller læse mere om Dansk Lækagesporing ISOTOP, så finder du kontaktoplysninger samt information her.